Re: Aktivní balancery v koloběžkách?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Duben 1 18:11:05 CEST 2023

Dejme tomu, že transfer je zahájen při překročení rozdílu 40 mV. Probíhá
nabíjení, napětí se rozlejzají a náhodou zrovna při 4 V rozdíl překročí
hranici. Jeden článek má 4,02 a jeden 3,98 V. Rozdíl tedy činí 1 %.
To znamená, že při přenosu se ztratí 1 % energie.
Účinnost je tedy 99 %.
A když se to stane při vybíjení a náhodou až při 3 V, 40 mV je 1,333 %,
účinnost bude 98,666 %.
Kdyby došlo na extrém, že balancer těžce nebude stíhat a nejhorší článek
bude mít už 3 a nejlepší ještě 4, účinnost bude 3/4, tedy 75 %.

PH