<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Dejme tomu, že transfer je zahájen při překročení rozdílu 40 mV.
Probíhá nabíjení, napětí se rozlejzají a náhodou zrovna při 4 V
rozdíl překročí hranici. Jeden článek má 4,02 a jeden 3,98 V. Rozdíl
tedy činí 1 %.<br>
To znamená, že při přenosu se ztratí 1 % energie.<br>
Účinnost je tedy 99 %.<br>
A když se to stane při vybíjení a náhodou až při 3 V, 40 mV je 1,333
%, účinnost bude 98,666 %.<br>
Kdyby došlo na extrém, že balancer těžce nebude stíhat a nejhorší
článek bude mít už 3 a nejlepší ještě 4, účinnost bude 3/4, tedy 75
%.<br>
<br>
PH <br>
<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 01.04.2023 v 14:18 Martin Záruba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:e4a4fe09-f92b-3027-27a1-d100fe4f9562@volny.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<p><font face="Arial">Asi jsem natvrdlý, chápu princip s
indukčností, ale pokud tam není, tak jestliže chci z většího
napětí, (třeba v tom supercapu) dobít ten slabší článek, tak
jediným, co omezuje proud jsou odpory v celé cestě, ať jsou
realizované čímkoli. No a na těch se ten rozdíl musí přeměnit
na teplo. Je to nevýznamné nebo ta účinnost je pak bídná?</font><br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 1.4.2023 v 13:15 Jaroslav Lukeš
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:381edba4-bcea-2cad-f012-829854667bd9@wo.cz">Vydrží
mnohem déle, ikdyž balancovací proud je 1% odběru. Ony ty aku
mají rozptyl kapacit kolem 5%, velká zátěž taky není pořád,
takže vydrží ne jen o rok, ale řádově déle. <br>
<br>
Ale je potřeba nikoli kýblovou brigádu a je jedno jestli do
cívek nebo do kondů, to ale taky funguje, je to levný, malý, ale
balancování trvá tak o 2 řády dýl (mimochodem - používám to
taky, je to levný a dá se to dát všude, co je zapnutý je občas)
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.aliexpress.com/item/4000467536147.html"
moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/item/4000467536147.html</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.aliexpress.com/item/4001340590317.html"
moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/item/4001340590317.html</a>
<br>
<br>
ale co má velkou zátěž, nebo jede často, tak bude lepší ten s
toroidem nebo supercapem, toroid už jsem sem dával tak supercap,
ale ty hodně lezou do peněz <br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.aliexpress.com/item/4000841655633.html"
moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/item/4000841655633.html</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.aliexpress.com/item/33036949073.html"
moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/item/33036949073.html</a>
<br>
<br>
<br>
Jan Kuba napsal(a): <br>
<blockquote type="cite">Slaboučký článek pak slouží jako
propojka. Kdyby se to balancovalo i při tom odběru tak podle
mě ta baterie vydrží mnohem déle. </blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>