<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Dejme tomu, že transfer je zahájen při překročení rozdílu 40 mV.
    Probíhá nabíjení, napětí se rozlejzají a náhodou zrovna při 4 V
    rozdíl překročí hranici. Jeden článek má 4,02 a jeden 3,98 V. Rozdíl
    tedy činí 1 %.<br>
    To znamená, že při přenosu se ztratí 1 % energie.<br>
    Účinnost je tedy 99 %.<br>
    A když se to stane při vybíjení a náhodou až při 3 V, 40 mV je 1,333
    %, účinnost bude 98,666 %.<br>
    Kdyby došlo na extrém, že balancer těžce nebude stíhat a nejhorší
    článek bude mít už 3 a nejlepší ještě 4, účinnost bude 3/4, tedy 75
    %.<br>
    <br>
    PH <br>
    <br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 01.04.2023 v 14:18 Martin Záruba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:e4a4fe09-f92b-3027-27a1-d100fe4f9562@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p><font face="Arial">Asi jsem natvrdlý, chápu princip s
          indukčností, ale pokud tam není, tak jestliže chci z většího
          napětí, (třeba v tom supercapu) dobít ten slabší článek, tak
          jediným, co omezuje proud jsou odpory v celé cestě, ať jsou
          realizované čímkoli. No a na těch se ten rozdíl musí přeměnit
          na teplo. Je to nevýznamné nebo ta účinnost je pak bídná?</font><br>
      </p>
      <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 1.4.2023 v 13:15 Jaroslav Lukeš
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:381edba4-bcea-2cad-f012-829854667bd9@wo.cz">Vydrží
        mnohem déle, ikdyž balancovací proud je 1% odběru. Ony ty aku
        mají rozptyl kapacit kolem 5%, velká zátěž taky není pořád,
        takže vydrží ne jen o rok, ale řádově déle. <br>
        <br>
        Ale je potřeba nikoli kýblovou brigádu a je jedno jestli do
        cívek nebo do kondů, to ale taky funguje, je to levný, malý, ale
        balancování trvá tak o 2 řády dýl (mimochodem - používám to
        taky, je to levný a dá se to dát všude, co je zapnutý je občas)
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext"
          href="https://www.aliexpress.com/item/4000467536147.html"
          moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/item/4000467536147.html</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext"
          href="https://www.aliexpress.com/item/4001340590317.html"
          moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/item/4001340590317.html</a>
        <br>
        <br>
        ale co má velkou zátěž, nebo jede často, tak bude lepší ten s
        toroidem nebo supercapem, toroid už jsem sem dával tak supercap,
        ale ty hodně lezou do peněz <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext"
          href="https://www.aliexpress.com/item/4000841655633.html"
          moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/item/4000841655633.html</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext"
          href="https://www.aliexpress.com/item/33036949073.html"
          moz-do-not-send="true">https://www.aliexpress.com/item/33036949073.html</a>
        <br>
        <br>
        <br>
        Jan Kuba napsal(a): <br>
        <blockquote type="cite">Slaboučký článek pak slouží jako
          propojka.  Kdyby se to balancovalo i při tom odběru tak podle
          mě ta baterie vydrží mnohem déle. </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
  </body>
</html>