Re: Záložní zdroj s externí baterií

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pátek Říjen 28 18:14:28 CEST 2022

Zdravím,

nevím jak obecně, ale já to na kotli mám takto.  Sonda plamene jsou 2
rovnoběžné dráty přes které jde plamen.  Jeden je z nich spojen s
"futrálem" spalovací komory, druhý odchází do elektroniky.  Pokud plamen
nehoří, je na kontrolní elektrodě vysoké napětí (nevím přesně, nějaké
stovky voltů), pokud plamen hoří, je to vodivá cesta a napětí je nízké.
Proud přes ionizační sondu je nějak "malinkej", někde jem tuším viděl,
že z napětí tam je resistor vyšší stovky kOhm, tj tohle chránič
vybavovat nebude. Elektronika vevnitř předpokládá vodivé spojení PE->N,
takže proud poteče. Pokud byste elektrocentrálu a nebo měnič připojil
jen na  L,N, tak proud přes ionizační sondu nepoteče a elektronika kotle
to vyhodnotí jako chybu.

Podle mě je opravdu schůdné vaše řešení z PE a N, udělat starý dobrý PEN
a bude vyřešeno.

Petr