Re: Záložní zdroj s externí baterií

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pátek Říjen 28 14:34:57 CEST 2022

Dne 28.10.2022 v 2:54 Petr Labaj napsal(a):
> Pár nepodstatných poznámek.
> - Pokud bude elektrocentrála napájet vstup UPS a server pojede z jejího
> výstupu, tak i ta nejhloupější a nejlevnější line-interactive UPS se
> postará o to, aby výstup napájení byl v rozumné toleranci.
> - Mám ověřeno, že kondenzační kotle jedou i na hnusný hranatý výstup
> levné UPS. Čerpadlo má ošklivý drnčivý zvuk, ale jede. Ověřeno u kotlů
> Dakon a Baxi.
> - Lednice na nějakou normální menší UPS asi nepojede. Pokud to není
> nějaký nový typ s invertorem.
> [...]

Dobrý den,

jak už jsem psal, s použitím line-interactive UPS pro dlouhodobější
zálohu vzhledem k předchozím špatným zkušenostem nepočítám.

Předpokládaný záložní zdroj není line-interactive, ale off-line, což
znamená, že výstup elektrocentrály bude napřímo připojen k zálohovaným
zařízením; proto dotaz na zkušenosti s chováním elektroniky serveru a
plynového kotle při tomto způsobu napájení.

Záloha plynového kotle pro nás není zbytečná. Neřeším situaci krátkého
výpadku, ale schopnost překlenout výpadek o délce > 12 hod (tento rok už
2x) až několik dní (během posledních 10 let 3x). U nás na vesnici to
nebereme jako přírodní katastrofu, ale jako nepříjemnou lapálii, se
kterou se musíme nějak vypořádat. No a já, abych nemusel převážet
mrazáky a ledničky někam do prdele, kde elektrika jde, použiji
elektrocentrálu, a při té příležitosti si zpříjemním život vyhřátým
příbytkem, teplou vodou, surfováním po internetu a sledováním filmů z
filmotéky na serveru. Preppeři to zcela jistě vidí jinak, ale já jsem
rozmazlený vesnický vidlák :-)

jf