Re: Záložní zdroj s externí baterií

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Říjen 28 02:54:41 CEST 2022

Pár nepodstatných poznámek.
- Pokud bude elektrocentrála napájet vstup UPS a server pojede z jejího
výstupu, tak i ta nejhloupější a nejlevnější line-interactive UPS se
postará o to, aby výstup napájení byl v rozumné toleranci.
- Mám ověřeno, že kondenzační kotle jedou i na hnusný hranatý výstup
levné UPS. Čerpadlo má ošklivý drnčivý zvuk, ale jede. Ověřeno u kotlů
Dakon a Baxi.
- Lednice na nějakou normální menší UPS asi nepojede. Pokud to není
nějaký nový typ s invertorem.
- Podle mě zálohovat kotel z UPS je zbytečné. Tepelná setrvačnost otopné
soustavy je velká (desítky minut), tepelná setrvačnost domu ještě mnohem
větší (hodiny až případně dny). Takže řešit nějaký krátký výpadek je
celkem zbytečné. A na případné řešení dlouhého výpadku typu válka nebo
přírodní katastrofa je pak času dost. A člověk by měl navíc asi jiné
starosti.

PL