Re: Sekundové lepidlo a jedlá soda - bylo Super Glue and Baking soda

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Říjen 26 15:18:34 CEST 2022

S vatou bych byl hoooooodně opatrný, zvlášť s řídkou vteřinovkou.

Veselá historka ze života: Já používám kulaté odličovací tampony na "drobný
úklid", jednou jsem si zvrhnul otevřenou lahvičku řídké vteřinovky a mne
nenapadlo nic lepšího, než rychle sáhnout po pár tamponech a setřít to.
Vteřinovka ve vatě vytuhla okamžitě, za vývinu značného tepla - a to tak
značného, že ty tampony (navíc ještě přilepené k prstům, protože řídká
vteřinovka protekla) okamžitě chytnuly. A jak chytnuly, teplem rozkládaly tu
vteřinovku - takže během pár vteřin byla dílna plná dusivého a otravného
kyanovodíkového kouře a na stole k tomu hořelo (z ruky jsem to serval).

Nechtěl bych to zažít podruhé.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Marek Sembol
To: HW-news
Sent: Wednesday, October 26, 2022 2:59 PM
Subject: Re: Sekundové lepidlo a jedlá soda - bylo Super Glue and Baking
soda

Zdravim
zvazil bych odmasteni ploch. Pripadne jestli drevo neni necim
napustene/smolnate/...???

Kazdopadne - kdyz jsem koukal na to video se sodou, vyskocilo na mne podobne
s vatou. Postup i efekt podobny (i kdyz tam byla 'zajimava' moznost aplikace
do diry ve zdi (proste ne-vodorovny povrch)
Mechanicke vlastnosti asi budou taky hodne zalezet na tom co pouzijete jako
plnic (soda, vata, skelna vlakna, jemny pisek?) Kdopak ma petikilovku
vterinaku a cas na experimentovani? :-D
BR,
Marek