Varianty riesenia IO-pinov - linearny stabilizator

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Neděle Říjen 23 09:32:23 CEST 2022

	Důvod proč ten graf není v DS je, že není reverzibilní. Toto je v
podstatě aproximace přetížení, při odlehčení se to chová jinak a navíc to
odlehčení musí být větší než je ten proud "pojistky". Takže "sud" může
fungovat jen s dost předimenzovaným stabilizátorem. Jinak to prostě kmitá a
do stavu nabitého "sudu" a zklidnění se to nemusí vůbec dostat. Každopádně
to dlouhé nekorektní nabíhání zdroje klidně zlikviduje celé zařízení. Dneska
se to už moc nenosí, ale kdysi byly čipy i s více napájeními, jádro +12V,
+5V I/O, -5 substrát (O.K. dnes je tam dvojice +3.3V/5V nebo 1.2/5V...) a
když to nenaběhlo ve správném pořadí, tak to bylo uvolnění kouře z obvodu.
Takže s oblibou tam byly u zdrojů (tyristorové) pojistky hlídající náběh a
hlavně sekvenci nabíhání. Původní zdroje k PC to měly také, dneska si ty
napájení vyrábí základní deska z 12V a tak to celkem ztratilo smysl.
	Ten cílový obvod nemůže brát víc než pokryje špičkový proud
stabilizátoru, pak to musí být udělané jinak. Třeba takové ty obvody jednou
za čas vystřel krátký energeticky náročný puls se krmí ze "sudů" ale ty se
taky nabíjí trochu složitěji z obvodů s omezením proudu, třeba přes odpor.

	Radek (benedikt2hw.cz)