Varianty riesenia IO-pinov - linearny stabilizator

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Sobota Říjen 22 17:43:31 CEST 2022

Bohužel stalo :-(. Chtěl jsem 3,3V LDO stabilizátoru udělat "pomyšlení"
a místo autorem předepsaných elektrolytidkých kondenzátorů 2,2u (které
jem neměl v šuplíku) jsem tam dal super nízkoimpedanční keramické 2,2u.
Stabilizátor se rozkmital a zařízení nefungovalo. Voltmetr ale ukazoval
správné napětí a osciloskopem mě na to koukat nenapadlo. Lezl jsem z
toho tenkrát po zdi a nemohl jsem na to přijít - bylo to poměrně složité
zařízení s procesorem a LAN kontrolerem a nefungovala jen ta LAN část.
Hledal jsem chybu v komunikaci mezi procesorem a LAN kontrolerem ale
hledat takovouto blbost mě nenapadlo :-(.
Když jsem na to konečně přišel šel jsem do DS a tam bylo jasně napsané
jaké ESR smí mít kondenzátory. Ale kdo by četl DS až do takových
podrobností, vzlášť když jsem ani nebyl autorem toho zařízení...
Jasně, není to stejná situace a nejednalo se o přidání kapacity ale
použití příliš dobrých kondenzátorů. Jen mě to tenkrát vyškolilo, že i
takováto hloupost může člověka šeredně vytrestat :-). A že použití
moderních LDO může přinést nečekané zádrhely.

     Martin.