Varianty riesenia IO-pinov - linearny stabilizator

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Říjen 22 15:18:18 CEST 2022

A už se Vám to někdy stalo? Aby přidáním nějaké normální kapacity na výstup
lineárního stabilizátoru se ten výstup rozkmital?
Velká kapacita na výstupu může způsobovat problémy s velkým nabíjecím
proudem
při náběhu. Ale jinak bude zpomalovat potřebnou reakci na změnu zátěže,
takže
pak vyhoví i pomalejší regulační smyčka v tom stabilizátoru.
Abych předešel plané akademické debatě, myslím skutečně něco normálního.
Ne nějaké šílené extrémy.

Takže já bych do té konstrukce původního tazatele klidně bez obav velký
koďan
přidal. Třeba 1000M nebo klidně i víc. Je to na malé napětí, tak by
nebyl fyzicky ani
tak moc velký a drahý. A klidně bych se vsadil o pivo, že tím situaci
nezhorším
a stabilizátor se nerozkmitá (i když o vlastní konstrukci nic nevím).

Už jsem v životě spravil nepočítaně výrobků výměnou nebo přidáním
kondenzátorů
do napájení. Dílem pro jejich degradaci časem a teplem, dílem kvůli
jejich poddimenzování
při vývoji. Ale ještě se mi nestalo, že bych nějaký výrobek stejným
způsobem zhoršil.

No ale nikomu to nenutím. Původní tazatel má raději trnité cesty a to je
třeba respektovat.
Pěkný víkend přeji.

PL