Varianty riesenia IO-pinov - linearny stabilizator

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Říjen 19 14:00:40 CEST 2022

[preposielam]

Dobry den,

Písmenka na konci (jak píšete) podle mě většinou znamenají různou
variantu produktu
Buď nějakou lepší nebo horší z hlediska tolerancí, teplotního rozsahu atd.
Případně zrovna u stabilizátorů třeba i různé varianty výstupního napětí
(3.3V, 5V, nastavitelný...).
A samozřejmě varianty pouzdra.

S tymto s Vami suhlasim, maximalne je tam pridane este oznacenie
technologie, ktorou je cip vyrobeny. Takze ostanu pismenka pred
typovym oznacenim a logo vyrobcu.

určují typ obvodu.
Takže zrovna LM1117 a LD1117 jsou podle mě různé obvody. S různým
vnitřním zapojením
a tedy i jinými parametry. Nejsou to jen odchylky, dané různými
technologiemi výroby
různých výrobců, ale jiný produkt.

Poznaceny praxou u nemenovaneho vyrobcu cipov, si myslim, ze pod
typovym oznacenim 1117 sa skryva vzdy ta ista vnutorna schema, rozne
su len technologia vyroby a parametre tranzistorov a ostatnych
suciastok toho ktoreho konkretneho vyrobcu. Vo finale by sa to vzdy
malo v maximalnej moznej miere spravat ako original, teda v nasom
pripade ako LM1117. A tie rozdiely od originalu treba prave
skontrolovat u konkretneho vyrobcu.

nefunkčních/vyschlých/špatně
zvolených kondenzátorů? Že to dává špatné výstupní napětí, a ještě
nepotlačí špičky.
Kondenzátor (dobře zvolený) je kamarád.

Kondenzatory su problem, to viem. Ale ked som to ubastlil, tak to
vsetko fungovalo dobre. Zblblo to az potom, ako sa prehrial linearny
stabilizator a po dratikoch sa teplo dostalo aj do tych kondenzatorov.
Tiez jedna konstrukcna vec, ktoru som sa na tejto verzii teplomeru a
plosneho spoja naucil. TO-223 nema ziadny chladic, len TAB, takze
temer vsetko teplo ide po dratikoch a do dalsich suciastok v okoli.
Zial v tejto verzii plosneho spoja nejde jednoducho vyletovat ziadna
suciastka, nakolko dlhsie vyvody som pouzil ako spoje na univerzalnej
DPS.  Zaujimava je este jedna vec, a to, ze multimeter ukaze na
testovacich bodoch napatie 4,98V a scope v tych istych bodoch ukaze
len strednu hodnotu 4,8V... Viem, ze scopu netreba velmi verit, ze sa
pouziva len na orientacne merania, ale ja mu v tomto pripade verim
viac ako multimetru. Ale tuto temu si necham na minilistovicu, ked uz
na nu pride aj sekcia merania... :)

nějaký mimotoleranční,
tak proč si ho nepodepřete třeba diodou abyste mu napravil charakter?

Ako som uz napisal vyssie, dost zle sa na tej univerzalke v aktualnom
stave nieco pribastluje.

A.