Palubka - jak udělat hladove oko?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Říjen 15 22:07:36 CEST 2022

Zdravim,

rozlesteni palubky pomohlo a ja bych si rad dopral dalsi "tuning" - vyrobce
nejak pozapomnel na kontrolku prazdne nadrze a mne to trochu mrzi. A protoze
mam palubku stale jeste demontovanou, napadlo mne si ji tam dodelat.

V nadrzi je promenny odpor, jedna noha jde na kostru, druha primo do budiku
palivomeru. V servisnim manualu jsou popsany limitni hodnoty - prazdna nadrz
120 Ohm, plna nadrz 3 Ohm, pul nadrze 32.5 Ohm. Budik je trivyvodovy, dva
vyvody zrejme napaji merici elektromagneticky system, treti vyvod je zrejme
pripojeny interne ke kladnemu polu, pak nasleduje otocna civka mericiho
systemu a vyvod k promennemu odporu. Predpokladam, ze to, jak je to cele
delane elektromagneticky ze stejne vetve napajeciho napeti, ma eliminovat
vykyvy napajeni, ktere v aute nejsou uplne zanedbatelne. Budik se testuje
tak, ze se na stredni vyvod ma pripojit zarovka 12V/3.4W a on ma ukazat
plnou vychylku a zarovka ma svitit - ten merici proud tedy nebude uplne maly
(a diky tepelne nelinearite zarovky se blbe odhaduje).

OK, takze nejaky komparator idealne s nejakou hysterezi, zmerit napeti na
tom mericim odporu (aktualne ovsem netusim, jake napeti tam je), rozsvitit
LEDku. V principu trivialita, ale jak to udelat a) jednoduse, b)
blbuvzdorne, c) dostatecne male, aby se to veslo do te palubky nekam k
budiku? Dat tam jeden operak a vyresit mu odolne napajeni je asi jedina
rozumna cesta, ktera mne napada.

Nemate nekdo nejakou inspiraci - minimalne pro ten napajeci obvod? V aute
(tim spis ve starem) se muze v palubni siti vyskytovat prakticky cokoli se
spickama do mnoha desitek voltu - a kdyz uz tam to hladove oko chci mit, tak
bych rad, aby na nej bylo i spolehnuti.

 Diky za inspiraci.

Pavel Kutina