Kam na neizolovane lisovaci kabelove dutinky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Říjen 13 21:04:53 CEST 2022

Ono to podle mě nemá jednoznačnou odpověď. Mám oboje.
Čtvercové kleště jsou docela drahé, ale zase jedny kleště fungují na
všechny průměry.
U těch placatých je třeba volit správnou velikost.

Pokud je to do nějaké svorkovnice, kde je to velikostně na doraz, tak
tam se líp vejde čtvercový průřez.
Pokud je to třeba do čokolády, kde do toho tlačí šroubek, tak tam se
podle mě skoro líp hodí ten placatý.

Navíc u těch plochých se dá vyvinout prakticky libovolná síla.
U čtvercových to řeší kleště samy. Někdy je to výhoda, u malých průřezu
se mi ale zdá, že to někdy je málo zmáčknuté.
Já mám čínské kleště. Ale na veletrhu jsem zkoušel i nóbl značky, a
fungovalo to stejně.

PL