RE: OT Zapojení třífázového elektromotoru

vladimir na hkfree.org vladimir na hkfree.org
Úterý Říjen 11 14:31:47 CEST 2022

Bohužel se k tomu už nedostanu, obě zařízení jsem jen opravoval. U štípačky byla nedotažená a následně byla vyhřátá svorka na jedné fázi, u pily se motor musí převinout.

Mě jen zajímalo to nestandardní zapojení.

Vladimír

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudeček
Sent: Tuesday, October 11, 2022 1:27 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT Zapojení třífázového elektromotoru

Začal bych pokusem s jiným multimetrem, třeba ho určitý rozsah indukčností zmate. Nebo, na tak malé odpory lze s úspěchem použít laboratorní zdroj.

PH

Dne 11.10.2022 v 12:16 vladimir na hkfree.org <mailto:vladimir na hkfree.org>  napsal(a):

Měřil jsem jen multimetrem s kvalitními kabely, ale základní rozsah 200 Ohmů, odpor kabelů cca 0,3 Ohmů.

Jeden motor byl na síť 3 x 400V , fázová vinutí  mezi sebou cca 6,5 Ohmu, tj. cca 3 Ohmy na cívku,

Druhý motor byl na na síť 3 x 220V (110 V fáze proti zemi) odpory mezi fázemi cca 3 Ohmy. Oba motory příkon cca 2,2 kVA, provedení tzv pro pily, motor je delší, ale má malý průměr.

Vývod připojený na N se u obou motorů choval zvláštně, proti ostatním vinutím vykazoval odpor kolem nuly a údaj kolísal, ne nějaké 3 nebo 1 Ohm. jako by tam bylo něco zvláštního zapojené.

Na https://www.mylms.cz/prehled-a-zapojeni-motoru/  jsem našel tento obrázek, s popisem, že některé motory mají takovouto svorkovnici a nejdou přepojit na hvězdu nebo trojúhelník.

Na

Ten motor na 3x220 bude převinut na 3 x 400V, snad pak zjistím, jak je vlastně zapojený.

Vladimír