OT: jak na to? ulozeni 50m 3faze 4mm2 do panirove chranicky

jurp jurp na volny.cz
Neděle Říjen 9 17:25:40 CEST 2022

Z vlastni protahovaci praxe:
takze CYKY-J 5*4  D=13mm
Panirovou neznam, asi myslena dvouplastovka, napr. KOPOFLEX.
Pro tech D13mm doporucuji 50mm trubku (KOPOFLEX 09050xx) D50mm/d41mm
Zminovana 40mm ma vnitrni diru 32mm, coz je tak na protazeni na volnem place
a po zahrnuti do zeme uz s tim kabelem nikdo nehne. Nerikam ze to nepujde, ale
bude to porod na cele odpoledne ve 2 lidech.
Spojky existuji, ale pokud se kupuje baleni, tak to je 50m, a je s protahovaci
strunou uvnitr. Trubky musi byt pekne kolmo zariznute a spojku k trubkam
prichytit lepici paskou at se nerozjedou od sebe a nevznikne mezera, kde to
pri protahovani zakopne.

5-6 ohybu-jakych? Mirnych obloucku, nebo 90st? I tak je to trochu moc,
bude hrozit proriznuti steny tou strunou a zaseknuti kabelu.

Na mazani v nouzi mydlo/mydlova voda. Jinak existuji primo lubrikanty na
kabely na vodne bazi co neposkozuji izolaci. Jen neco stoji a jsou na
objednavku. Urcite ne zitra rano.
Kazdeho co jen zmini namazat kabel jakkymkoli olejem, radim prastit nejmene
2x lopatou zpoza hlavy a prilozit do vykopu ke kabelu.

Ano, kabel ze slunicka jde lepe, ale musi se zatahovat rychle nez vychladne.

Silnejsi nit s kulickou z ubrousku + vysavac tech 50m protahne v pohode.
A pak se nadvaze silnejsi provazek. U te 5*4 ale bude stacit takovy ten
"silonovy motouz" na prevazovani baliku.

JURP