Re: Dálkové ovládání

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Říjen 8 23:19:37 CEST 2022

Koukal jsem na Flajzarovic moduly a nevím, potřebuju pět kanálů (jsem
konzerva, takže bych to chtěl mít co nejpodobněji v obou autech, no a v
Accordu už je to zabudované a pětitlačítkové), a ty vícekanálové univerzální
moduly jsou jednak poměrně drahé (pár za dvojku mi už přijde docela dost) a
stejně mě kolem toho bude čekat nějaké bastlení, nemluvě o tom, že
nepotřebuju jejich dosah ani bezpečnost. Jako může být někdy fajn měnit si
písničky v rádiu i z baráku, ale nevím, kdy a při čem bych to využil :)

Asi to vidím fakt (pokud to vůbec budu bastlit) na IR - buď přímo proti
rádiu, nebo do ubastleného přijímače. Jak koukám, zak moje obavy z rušení
asi nebyly úplně opodstatněné, běžně se to používá, tak bych asi čel touhle
cestou (pokud to tedy nekoupím hotové).

Díky.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, October 8, 2022 1:28 PM
Subject: Re: Dálkové ovládání

On Sat, 8 Oct 2022, Pavel Kutina wrote:

> [...]
> protáhnout ten kabel, prostě tam není nic, kudy by se dal protáhnout,
> žádné
> stírací kroužky atd. Tak jsem si říkal, jestli by nefungoval bezdrát - no
> jo,
> ale jak na to? Čím vysílat, aby v tom baterka vydržela nějakou geologicky
> nezanedbatelnou dobu a mělo to rozumně krátkou odezvu a bylo to i
> dostatečně
> malé, aby se to dalo do toho volantu vestavět? Na straně přijímače mám
> hromadu místa a budu spínat pár odporů (nebo jeden digitální potenciometr,

Flajzar ma 4 kanalovou klicenku a k tomu 4kanal prijimac. Ta klicenka je
docela mala a kdyby se vykuchala tak se to vejde vsude. Ovladam s tim
navijak a je tam drobna prodleva po stisku tlacitka nez sepne rele,
odhadem tak 0.3-0.5 sec.

Pak dela 6ti kanalove moduly ale ty uz jsou docela velke 50x30mm .
Zatim jsem je nezkousel takze prodlevu nevim.