Re: Doporučte VHF a UHF tranzistory a diody, SMD i THT

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Říjen 7 22:51:21 CEST 2022

Jojo, strach z hříchu, to je ono:-)
Představa, že podpořím zájem o vysílací techniku pár nezávaznými
experimenty a pak vysvětlím, že pro podobné pokusy je lepší získat
radioamatérskou koncesi a jaké z toho plynou výhody, byla asi heretická.
Vypadá to, že důvodů, proč ubývá radioamatérů  bude více, než jsem si
myslel.

Jsouce z požehnaného směru striktně a dvojnásobně odmítnut, obrátil jsem
se s dotazem směrem, který podle nyní platné legislativy vede výhradně
přes již v Bibli jmenované hříšníky: celníky. Odpovědí přišlo mnoho a
asi nejvíc se mi zatím líbí:

https://www.aliexpress.com/item/1005002780735238.html
Těch bych mohl koupit 10 a pak ještě po 10 dalších od 5 podobných,
celkem 3x10 SMD a 3x10 THT. Možná to tak udělám a až všechny sady
přijdou, můžu děti nechat postavit od každé několik ks a porovnat
výsledky:-)

Ale to bude kdoví kdy, takže jsem se tím nechal inspirovat a našel:
https://www.ame.cz/Elektronika/Aktivni-soucastky-IC-diody/Tranzistory/NPN-tranzistory/9018-KTC9018-SS9018-SMD-J8-d123617
Umí zásilkovnu, mají i verzi v TO92, podle DS je to přesně pro FM
receivers and oscillators, takže asi OK, i když teda jsou to taky nějaký
dost krámy, který třeba Mouser zná, ale píše že už ne.

Abych jen nehaněl, tak alespoň přišla inspirace k těm diodám:
http://ok1uga.nagano.cz/watmetr.htm
Tímto tedy děkuji.

No snad to ještě bude nějak pokračovat:-)

PH