Re: Muze byt proud N vodicem vyssí nez proud fazi?

Středa Listopad 30 10:53:43 CET 2022

Kam to napětí nuláku vystoupá? Představte si dva fázorové diagramy, jeden
na zdroji, tzn. na třífázovém trafu s vinutími do hvězdy a se středem a
druhý na spotřebiči, tzn. tři stejné odpory se středem. Pokud měříte mezi
středem trafa a středem odporů, naměříte 0V napětí a při propojení
N-vodičem naměříte proud 0A. Oba ty diagramy budou mít i svůj geometrický
střed, jako je to tady na tom obrázku:

https://elektrika.cz/obr/trif050425_1.gif

Pokud ty odpory nebudou stejné, tak zatímco na trafu máte symetrický
diagram = střed je geometrický střed, tak na té hvězdě z odporů bude střed
mimo geometrický střed --> máte tu rozdíl napětí a ten právě způsobí nějaký
tekoucí proud, pokud tam připojíte N vodič.

A teď to udělejte se zářivkami --> máte 3 stejné zářivky. Jak bude vypadat
fázorový diagram, když nebudete mít N-vodič?

P.K.