Re: Muze byt proud N vodicem vyssí nez proud fazi?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Listopad 30 10:01:39 CET 2022

No ten idealizovaný případ s trojnásobkem, který je na konci videa, je
prostě idealizovaný, aby bylo jasně vidět jak se samotná 3. harmonická
chová. Trojnásobek vyjít musí, na tom není nic k věření:-)

Druhá věc je, zda by takový spotřebič šlo vyrobit a třetí jestli by mohl
odebírat činný výkon.

Triviálně by mohl vypadat třeba tak, že by měl na vstupu LC filtr na 150
Hz dostatečného řádu a za ním pak třeba usměrňovač. Dále by už
pokračoval normální spínanej zdroj.

Netriviálně by to byl třeba čtyřkvadrantovej zesilovač třídy D, z DAC
živenej sinusovkou 150 Hz, možná synchronizovanou se vstupním U, možná
by se fází signálo ladilo dosažení požadovaného vstupního proudu, nebo,
při požadavku praktické užitečnosti dosažení výstupního výkonu.

Prostě něco jako se v rámci "ekologie" vymýšlí aktivní odsávání zlého
CO2 z atmosféry, tak tohle by byl přístroj na aktivní odsávání zlé 3.
harmonické:-)

PH