Re: Muze byt proud N vodicem vyssí nez proud fazi?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Listopad 29 18:49:38 CET 2022

Podstata sdělení z videa je absurdně triviální:
3. harmonická po fázovém posunu o 1/3 základního signálu je zas na své
0. Takže je ve všech 3 fázích synchronní ... pro ni jsou fáze prostě
paralelně:-)

Kvízové otázky:
1. Navrhněte spotřebič pro 230 V / 50 Hz, který bude odebírat proud o
efektivní hodnotě 1 A. Z toho nejméně 0,98 A musí být 3. harmonická.
2. Jaký proud bude procházet vodičem N, pokud 3 takové spotřebiče
zapojíte na 3 fáze?
3. Nakreslete průběhy napětí a proudů fází, pokud bude vodič N odpojen.
4. A teď ještě průběhy na vstupu 3fázového transformátoru se vstupem D a
výstupem Y, jestliže zapojíme i N.
5. Budou průběhy jiné, pokud sekundár má konfiguraci lomené hvězdy,
např. Yzn1?

3 a dále jsou zajímavé tím, že se správné řešení může lišit podle
zvolené koncepce řešení 1.
5 je vlastně otázka, co by se stalo s trafostanicí na vesnici, kde by
všichi zapli jen tyto spotřebiče:-)

Ty 3 spotřebiče bych i vyrobil, ale mám dojem, že v Patrónském pivovaru
mají pro hosty jen 1fázové zásuvky...

PH