Re: Muze byt proud N vodicem vyssí nez proud fazi?

Úterý Listopad 29 15:09:31 CET 2022

út 29. 11. 2022 v 12:26 odesílatel d.petr <d.petr na post.cz> napsal:

> vodičem může být vyšší než proud, který prochází fázovým vodičem.
> může proud být i 3x vyšší.
>
> Cha! No, to by mohlo být zajímavé. Podle mě, kdyby byla jen v jedné fázi
> zářivka a ve zbývajících odpor (a N nezapojen), tak by do těch odporů ta
> zářivka svoji 3. harmonickou trochu určitě prostrkala. Ale jiný, než
> harmonický, průběh na odporu znamená, že nemá harmonické buzení, tzn.
> napětí společného bodu by nebyla trvalá 0, ten společný bod by se "trochu
> mrskal". Otázka, jak moc, nechce se mi to teď detailně řešit (ač je to
> [...]

Uvažoval bych jen symetrickou zátěž, ale tu ne-odporovou, tzn. zářivky nebo
servery, jako v tom videu. Pořád mi to hlava nebere, aby po N tekl nějaký
proud, musí tam být rozdíl napětí.

(Když to bude v různých fázích namíchané zářivky / odpory, bude to posouvat
ten umělý střed a budou tam i jiná napětí než 230V.)

P.K.