Re: Měnič 12/230V uzemnění

Martin Hanek martin na hanek.net
Neděle Listopad 27 12:09:43 CET 2022

Ten světelný okruh je síť TN-C (fáze a PEN) nebo TN-S (fáze a PE a N)?

Jestli to chápu správně, tak to propojení podle obrázku 2 připojí jeden
živý výstup na kostru/PE.
Pokud byste připojil PE měniče na PE v síti TN-S, tak si tím vlastně
zase spojíte PE a N při chodu na měnič. A to je špatně.
Dále kdybyste se dotknul toho druhého živého výstupu měniče, tak Vám to
může ublížit, protože se uzavře okruh přes zem/kostru/PE na ten druhý
živý výstup, který je s PE spojený.

Když to necháte plovoucí/izolované, tak se můžete dotknout jednoho nebo
druhého živého výstupu a nic Vám to neudělá, zdroj je izolovaný, síť IT.
Problém by byl akorát, když se dotknete obou živých výstupů najednou,
což je málo pravděpodobné.

Já bych to nespojoval, přepínat budete L i N, na měniči jsou si výstupy
rovnocenné, je jedno jak je zapojíte.

Martin Hanek