Re: Měnič 12/230V uzemnění

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Listopad 27 12:07:29 CET 2022

Obecně platí pravidlo, že musí existovat pouze 1 bod, kde se PEN rozdělí
na PE a N. A to je typicky v rozvaděči.
Dále se z důvodu přehlednosti při pozdějších opravách/úpravách velmi
nedoporučuje vést vodiče PE-N-L jinými cestami.

Takže podle mě,
A) z měniče zavést všechny 3 do rozvaděče a tam to zapojit (ideál)
B) z měniče zavést všechny 3 na nějaké místo, kde jsou pohromadě všechny
3 PE-N-L vedoucí do rozvaděče k dispozici a tam je spojit přes ten
přepínač, jen PE zůstane napevno. (když A nejde udělat)

V obou případech, pokud se N rozpojuje, tak k vedení od měniče k
přepínači nejlépe použít kabel typu B, tedy bez modrého, protože N z
toho bude jen při zaplém přepínači. Tzn. barvy budou např. žlutozelená,
černá, hnědá.

PH