Měnič 12/230V uzemnění

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Neděle Listopad 27 11:25:48 CET 2022

Zdravím, mám menic Victron 500VA.

V manuálu na straně 14 se píše o možném způsobu uzemnění.

https://eshop.neosolar.cz/data/images_content/1047/8263-O-manual-phoenix-inverter-ve-direct-250va-1200va-cz.pdf

Výstup menice chci připojit na světelný okruh. Mám vačkový prepinac s
kterým si zvolím zda bude svetelny okruh napajen z menice nebo z privodu
(ČEZ) - vackovy prepinac prepina L a N mezi  menicem a privodem). Jak mám
zapojit uzemnění menice a toto uzemnění pak připojit do hlavniho rozvaděče
s jisticema? Mám to uvnitř menice propojit tak, aby země byla kostra toho
menice?

Dále u měniče se nerozlišuje mezi L a N takže je to jedno jak to zapojim do
světelného okruhu?

Do světelného okruhu si ještě zapojim dve zasuvky na mensi spotrebice,
které mám v triramecku spolu vypínačem (zasuvky prodratuji z toho
vypinace). Takže možná brát ohled i na toto, ale nevím zda je to důležité
(když tam není rozlišení L a N...).

Děkuji
MG