3fázová elektrocentrála

Lubor Otta butan na centrum.cz
Neděle Listopad 27 09:32:45 CET 2022

Dlouho jsem si myslel že požadavky na 1f a 3f elektrocentrálu jsou
navzájem neslučitelné.

Teď jsem ale zjistil, že existuje stará vojenská centrála 4kW která
přesně tento problém řeší.

Je v ní mnohapólový přepínač, ktertý umožní zapojit rozdělená vinutí
alternátoru paraelně, nebo sériově.

V 3f režimu jsou vinutí sériově, dává 3*230/400

V jednofázovém režimu jsou vinutí paraelně, centrála se trochu přibudí a
spotřebič je zapojen mezi fáze. Třetí fáze zůstane sice nezapojená, ale
centrála je trošku předimenzovaná, takže ty tabulkové 4kW odevzdá i do
té jedné fáze. Řešení se mi líbí.

Máto někdo přehled zda je dnes komerčně dostupná centrála s podobnými
vlastnostmi?

Lubor