Re: Jak je to s tou volnoběžnou rekuperací u el. koloběžek

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 24 19:12:22 CET 2022


Aha, tak tohle ta  moje teda nedělá, při jakékoli jízdě bez stisklé 
páčky trochu brzdí a rekuperuje, na rychlosti nezáleží. Jen při vybité 
baterce tím brzdí víc, při nabité míň.

Při jízdě z kopce klidně zrychluje nad 25, ale číslíčka na displeji 
nerostou. Nejvtipnější, pokud se nastaví režim "chůze": Vlastní silou 
zrychluje do 6, při jízdě z kopce číslo dosáhne 6 a dál neroste, zatímco 
rychlost ano:-) Mě by se vlastně líbilo, kdyby tu rychlost z kopce 
rekuperačně omezovala na těch 25, nebo i nerekuperačně. Prostě se bojím, 
obzvlášť, když okolo jedou auta.

PH

Dne 24.11.2022 v 18:54 Aleš Filip napsal(a):
>
> Dobrý den,
>
> Mosfety se můžou upéct jenom když je baterie nabitá. Energie se nemá 
> kam ukládat, tak se na nich pálí. Jak jsem psal, když jsem to zkoušel, 
> tak při baterii na cca 50% teklo do baterie až 5A. Při nabíjení je to 
> max 1,7A
> Vypíná se to proto, protože koloběžka smí jet podle zákona maximálně 
> 25km/h. A to i z kopce. Takže když nebrzdíš brzdou, rekuperace to na 
> těch 25km/h zbrzdí, a uloží třeba 200mAh. Dojedeš na rovinu, ona to 
> odbrzdí. Na to, abys ujel dalších 200m musí téct do motoru proud, a 
> spotřebuje se 300mAh. Takže jsi na -100mAh
> Když rekuperaci vypneš, tak se to rozjede z kopce na 40km/h, a těch 
> 200m ujdeš na volnoběh, bez jakékoliv spotřeby energie.
> Ty hodnoty jsem si vymyslel jenom pro pochopení.
>
> S pozdravem,
> -- 
>   Aleš Filip
>   Kutná Hora
>   http://xanadu.khnet.info
> Dne 24.11.2022 v 18:34 Pavel Hudeček napsal(a):
>> Dobrý den všem,
>> to mi pořád vrtá hlavou, našel jsem k tomu jen zmatené informace, 
>> vlastně i tady zazněnly (viz citát). Typicky se jedná o dvojici tvrzení:
>> 1. Něco jako, že je to potřeba, aby se neupekly MOSFETY při jízdě z 
>> kopce. (A tady navíc, že se stejně můžou upéct, když je baterka nabitá)
>> 2. Něco jako, že je to na ... a proto si to všichni vypínají.
>>
>> Což mi dohromady nedává smysl, pokud platí 1, nejde udělat 2 bez 
>> destrukce.
>>
>> Byly by nějaký podrobnosti?
>> Díky,
>> PH
>>
>>
>> --------------------
>> Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip napsal(a):
>> Mám Xiaomi Scooter 3.
>> [...]
>> Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který motor vygeneruje 
>> teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka nabitá na 95%, a pojedeš 
>> z dlouhého kopce, tak se proud potom nemá kam ukládat, a pálí se na 
>> těch FETech. Četl jsem několik příspěvků, že ty FETy to nevydržely, a 
>> bouchly. Navíc je to tam mechanicky dost blbě udělané. FETy leží na 
>> dně hliníkové krabičky, a jsou od ní odizolované jenom jednou vrstvou 
>> kaptonové pásky, která nemá moc dobrý tepelný koeficient. Ta 
>> hloníková krabička je potom přišroubovaná v celé ploše k rámu 
>> koloběžky, a podmazaná pastou. Já jsem tu kaptonovou pásku vyměnil za 
>> thermal pady s vodivostí asi 6W/mK, což je v létě docela znát.
>> Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci ta koloběžka 
>> docela dost zpomaluje, a množství energie, kterou to do baterií vrátí 
>> není moc vysoká. Psali, že když to potom chceš opět rozjet na původní 
>> rychlost, tak spotřebuješ víc energie, než ten kopec do baterky 
>> uložil. Takže jsem rekuperaci vypnul také. Ale když jsem tu 
>> rekuperaci zkoušel, tak je schopné to cpát do baterek i 5A při jízdě 
>> z většího kopce.
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20221124/30c93d3c/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list