<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Aha, tak tohle ta  moje teda nedělá, při jakékoli jízdě bez stisklé
    páčky trochu brzdí a rekuperuje, na rychlosti nezáleží. Jen při
    vybité baterce tím brzdí víc, při nabité míň.<br>
    <br>
    Při jízdě z kopce klidně zrychluje nad 25, ale číslíčka na displeji
    nerostou. Nejvtipnější, pokud se nastaví režim "chůze": Vlastní
    silou zrychluje do 6, při jízdě z kopce číslo dosáhne 6 a dál
    neroste, zatímco rychlost ano:-) Mě by se vlastně líbilo, kdyby tu
    rychlost z kopce rekuperačně omezovala na těch 25, nebo i
    nerekuperačně. Prostě se bojím, obzvlášť, když okolo jedou auta.<br>
    <br>
    PH<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:54 Aleš Filip
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:0c26d85d-5116-01f0-c531-0272a166062a@khnet.info">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <br>
      <div class="moz-signature">
        <meta content="text/html; charset=UTF-8"
          http-equiv="Content-Type">
        Dobrý den, <br>
        <br>
        Mosfety se můžou upéct jenom když je baterie nabitá. Energie se
        nemá kam ukládat, tak se na nich pálí. Jak jsem psal, když jsem
        to zkoušel, tak při baterii na cca 50% teklo do baterie až 5A.
        Při nabíjení je to max 1,7A<br>
        Vypíná se to proto, protože koloběžka smí jet podle zákona
        maximálně 25km/h. A to i z kopce. Takže když nebrzdíš brzdou,
        rekuperace to na těch 25km/h zbrzdí, a uloží třeba 200mAh.
        Dojedeš na rovinu, ona to odbrzdí. Na to, abys ujel dalších 200m
        musí téct do motoru proud, a spotřebuje se 300mAh. Takže jsi na
        -100mAh<br>
        Když rekuperaci vypneš, tak se to rozjede z kopce na 40km/h, a
        těch 200m ujdeš na volnoběh, bez jakékoliv spotřeby energie. <br>
        Ty hodnoty jsem si vymyslel jenom pro pochopení.<br>
        <br>
        S pozdravem,<br>
        <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info" moz-do-not-send="true">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
        <div id="quoteDIV"> </div>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 24.11.2022 v 18:34 Pavel Hudeček
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:a132604a-642a-3d8c-ff64-97bfb339d95d@seznam.cz">Dobrý
        den všem, <br>
        to mi pořád vrtá hlavou, našel jsem k tomu jen zmatené
        informace, vlastně i tady zazněnly (viz citát). Typicky se jedná
        o dvojici tvrzení: <br>
        1. Něco jako, že je to potřeba, aby se neupekly MOSFETY při
        jízdě z kopce. (A tady navíc, že se stejně můžou upéct, když je
        baterka nabitá) <br>
        2. Něco jako, že je to na ... a proto si to všichni vypínají. <br>
        <br>
        Což mi dohromady nedává smysl, pokud platí 1, nejde udělat 2 bez
        destrukce. <br>
        <br>
        Byly by nějaký podrobnosti? <br>
        Díky, <br>
        PH <br>
        <br>
        <br>
        -------------------- <br>
        Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip napsal(a): <br>
        Mám Xiaomi Scooter 3. <br>
        [...] <br>
        Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který motor
        vygeneruje teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka nabitá na
        95%, a pojedeš z dlouhého kopce, tak se proud potom nemá kam
        ukládat, a pálí se na těch FETech. Četl jsem několik příspěvků,
        že ty FETy to nevydržely, a bouchly. Navíc je to tam mechanicky
        dost blbě udělané. FETy leží na dně hliníkové krabičky, a jsou
        od ní odizolované jenom jednou vrstvou kaptonové pásky, která
        nemá moc dobrý tepelný koeficient. Ta hloníková krabička je
        potom přišroubovaná v celé ploše k rámu koloběžky, a podmazaná
        pastou. Já jsem tu kaptonovou pásku vyměnil za thermal pady s
        vodivostí asi 6W/mK, což je v létě docela znát. <br>
        Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci ta
        koloběžka docela dost zpomaluje, a množství energie, kterou to
        do baterií vrátí není moc vysoká. Psali, že když to potom chceš
        opět rozjet na původní rychlost, tak spotřebuješ víc energie,
        než ten kopec do baterky uložil. Takže jsem rekuperaci vypnul
        také. Ale když jsem tu rekuperaci zkoušel, tak je schopné to
        cpát do baterek i 5A při jízdě z většího kopce. <br>
        _______________________________________________ <br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a
          class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
          moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a> <br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated moz-txt-link-freetext"
          href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext"
          href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
          moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
        <br>
      </blockquote>
      <br>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>