Re: Senzor pohybu osob jiný než PIR

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Listopad 23 10:18:31 CET 2022

Že je to fressnelka ještě k ničemu zajímavému nevede, to je jen nutnost,
aby neměla čtvrt kila. Ale je rozdělená na segmenty, mající ohniska
kousek vedle sebe. A čidlo má zas dvě zóny, zapojené antisériově, takže
napětí vyleze, když po jedné půlce přejde obraz objektu, ale ne když se
změní síla slunce za oknem. No a ty zóny na čočce jsou z hlediska okolí
zpravidla ve formě vertikálních, úzkých obdélníků, ve dvou až 3 řadách
nad sebou.

Takže když procházíte okolo, projdete třeba 6 zón, když jdete k/od,
projdete přes 2 nebo max. 3 zóny. Tzn. citlivost je pro tyto kolmé směry
značně odlišná.

PH