ESP32 a jak na něho

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 22 02:27:38 CET 2022

Pěkný, i když listopadový den přeji.

Běžné procesory ARM nejsou, ale všelijaké ty ESP32 a ESP8266 jsou k
dispozici v hojném množství a za skvělé ceny.
Tak jsem si řekl, že už asi dozrál čas na změnu.
Má to spoustu paměti a spoustu MHz.
Periferie sice nejsou nic moc, ale na spoustu věcí by se to asi dalo použít.

No a tak jsem začal bojovat se SW. A prohrál jsem. :-(

Napřed jsem zkusil VS Code+PlatformIO. Můj dojem z toho je, že je to
čistá destilovaná hrůza.
Všechno se tam vždy dělá jinak, než by mi to přišlo logické.
Tak tohle jsem vzdal.

Pak jsem nainstaloval na Linux jenom ten jejich holý toolchain.
Pro překlad se používá nějaký Pythonový script idf.py.
Tohle sice nějak funguje, ale je to šíleně pomalé.
Je to u vás taky tak?

Když spustím vygenerování aplikace hello_world (tj. pár řádků v C), tak
to pracuje 9 sekund.
Když už je vygenerovaná, takže make už nedělá nic, tak to prvá 3 sekundy.
Přijde mi to hrozně pomalé.
Na stejném stroji za 3 sekundy přeložím pomocí GCC program pro ARM o
několika ticících řádcích.
A že bych někdy překládal 9 sekund, to se mi snad nestalo nikdy.

A pak dotaz k ladění.
Já zatím žádnou desku nemám, tak jenom teoretizuju.
Existuje prosím nějaká možnost (třeba nějaký vylepšený bootloader) jak
ladit čistě v RAM?
Tj. aby se přeložený kód nějakým způsobem nasypal rovnou do RAM a
spustil? Tedy ne přes flash?

Děkuji za případné rozumy a tipy.
Zatím jsem z toho v hluboké depresi a mumlám si "zlatý ARM".

PL