Re: OT Páteční fyzikální úloha

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pondělí Listopad 21 13:13:42 CET 2022

Petr Labaj napsal(a):
> Jak stárnu, tak už se začínám ztrácet a potřeboval bych překladač do
> jazyka svého kmene.
> Nabíjení do 85% předpokládám znamená, že je třeba při nabíjení zvolit
> nižší koncové napětí.
Ano, s tím že poslední hodinu to bude dojíždět (CC přejde na CV až do C/10)

> Proč bych k tomu potřeboval shunt 0.1V?
> Snad asi každá nabíječka má to měření realizované nějakém odporovým
> děličem.
> Natvrdo nastavené napětí možná mají nějaké chipy, určené jen k
> nabíjení jednoho článku.
Myslel jsem nabíjení 1 článku, tam to u dnešních "integrovaných"
nabíječek není možné řešit jinak, než shuntem

> A k tomu míchání: měl jsem pocit, že ten chemický proces má nějaké
> nepodkročitelné časové konstanty.
> Takže pokud tam začnu rvát proud okamžitě po předchozím odběru, tak
> prostě ta dodaná energie nebude pohlcena chemickou reakci, ale silně
> zvýší napětí na baterce.
> A pak na to buď zareaguje nějaká přepěťová ochrana a tu energii spálí
> na brzdovém odporu (to je ten lepší případ), nebo budu ničit baterku
> (horší případ).
Přesně tak, ale pokud je proud malý, tak se to stačí pohltit polarizací,
než ojde k pohybu, neochotný pohyb elektrolytu je u vybitých a u hodně
nabitých.