Re: OT Páteční fyzikální úloha

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Listopad 20 17:47:20 CET 2022


Nebo mít baterku virtuálně rozdělenou na 2 poloviny. Jednu
používat pro pohon, druhou pro nabíjení při rekuperaci. A pravidelně
je automaticky střídat.

PL

********************

Dne 20.11.2022 v 17:42 Petr Labaj napsal(a):
> Není u té rekuperace problém s rychlostí otočení chemické reakce?
> Mám pocit, že kolem mě šla někdy nějaká informace, že otočení reakce
> z "vybíjení" do "nabíjení" chvíli trvá. Minimálně nějaké větší sekundy.
> Tak pokud jedu plyn-brzda, zřejmě se ten proces nestačí otáčet.
>
> Proto jsem si vždy říkal, že kdybych někdy měl nějaké e-vozítko, tak
> bych si tam přál mít navíc superkondenzátory. Právě pro pohlcení
> toho náboje na začátku brzdění.
>
> PL
>
> ********************
>
> Dne 20.11.2022 v 17:01 Aleš Filip napsal(a):
>>
>> Dobrý den,
>>
>> Mám Xiaomi Scooter 3.
>> Brzdí to proudem, který teče DO motoru. Dá se nastavit, jak má být 
>> ten proud velký. Já jsem ho snížil na minimum, protože jezdím 
>> většinou po rovině, a to mi ubrzdí kotoučovka vzadu bez problému. V 
>> brzdové páčce je snímač polohy té páčky, a proud, kterým to brzdí je 
>> úměrný stlačení páčky. Takže když ji stlačíš málo, brzdí to menším 
>> proudem.
>> Rekuperace (KERS) je při jízdě z kopce. Proud, který motor vygeneruje 
>> teče přes FETy do baterky. Pokud je baterka nabitá na 95%, a pojedeš 
>> z dlouhého kopce, tak se proud potom nemá kam ukládat, a pálí se na 
>> těch FETech. Četl jsem několik příspěvků, že ty FETy to nevydržely, a 
>> bouchly. Navíc je to tam mechanicky dost blbě udělané. FETy leží na 
>> dně hliníkové krabičky, a jsou od ní odizolované jenom jednou vrstvou 
>> kaptonové pásky, která nemá moc dobrý tepelný koeficient. Ta 
>> hloníková krabička je potom přišroubovaná v celé ploše k rámu 
>> koloběžky, a podmazaná pastou. Já jsem tu kaptonovou pásku vyměnil za 
>> thermal pady s vodivostí asi 6W/mK, což je v létě docela znát.
>> Tu rekuperaci všichni vypínají, protože při rekuperaci ta koloběžka 
>> docela dost zpomaluje, a množství energie, kterou to do baterií vrátí 
>> není moc vysoká. Psali, že když to potom chceš opět rozjet na původní 
>> rychlost, tak spotřebuješ víc energie, než ten kopec do baterky 
>> uložil. Takže jsem rekuperaci vypnul také. Ale když jsem tu 
>> rekuperaci zkoušel, tak je schopné to cpát do baterek i 5A při jízdě 
>> z většího kopce.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list