Re: OT Páteční fyzikální úloha

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Listopad 20 16:03:48 CET 2022


Jo, taková lipolka se při nabíjení 3C klidně ochladí o 30 °C a orosí. 
Jenže tohle má nabíječku 1,2 A a C 8 Ah. Takže předpokládám, že +10 by 
mohlo stačit.
Jinak teda ano, je vidět značný nárůst Ri s klesající teplotou. Kopec, 
do kterého v létě jede 25, teď jede 20, co v létě jela 18, teď 12. A je 
vidět, ře ten Ri ji umí ohřát. Aneb když ji vytlačím celou cestu do 
velkého kopce, nahoře moc dobře nejede, když nejdřív vyjedu 20 % kopce, 
je o 10% baterky míň, ale nahoře mě pak rychlou jízdou ochladí podstatně 
líp.

Co se tý brzdy týče, tak si myslím, že nerekuperuje. Spíš naopak proud 
taky potřebuje a když je skoro prázdno, tak už nebrzdí tak šíleně. 
Rekuperace naopak probíhá za jízdy setrvačností a to tím víc, čím víc je 
baterka vybitá. Je to takový na... údajně je to takhle ale běžný Asi 
jako když maj všechny levný osciloskopy stejně blbej firmware, že 
synchronizace Normal skoro nefunguje. Někde jde ta rekuperace vypnout, 
tady ne.

Co se čárek týče, tak ty tady teda ubejvaj +/- OK, jen je jich 0 tak 
posledních 5 km.

PH

Dne 20.11.2022 v 15:18 Jaroslav Lukeš napsal(a):
> To na tobě moc netrhnou.
>
> Před delším časem jsem sem dával graf kapacita proud zatížení 
> tepllota, který veřejně unikl z NDA a to nikoli mnou. Jako to fakt 
> nechceš trápit ty baterky pod +20 ani nabíjením a pod nulu už ani 
> nemluvě. Jelikož nabíjení baterek je endotermické, čili teplo 
> spotřebovávající, jako worst case doporučuji nikoli nad nulou, ale aby 
> měly tak +10 a to bych je ještě nabil tak na 70% max C/5 až C/10 a na 
> víc až budou mít +30.
>
> Co mě ale docela vrtá hlavou, je tvá zmínka o efektivitě brždění 
> motorem. Kam to asi jde, do baterek? Pokud se to brzdí s větším 
> zrychlením, než se rozjíždí, tak bych se o ty baterky docela obával, 
> obzvlášť, pokud jsou nabité tak 80%+
>
> Má zkušenost s čárkami jako stavu baterek u různých zařízení je 
> taková, že pořád říká "plno", no a až baterka má tak 50-60%. ubude 
> jedna čárka.
>
>
> Pavel Hudeček napsal(a):
>> Včera jsem jel při -4, ale předpokládám, že teplota v elektronice 
>> baterky se pod 0 nedostala, pak bych očekával protesty, i když návod 
>> se o žádném takovém symbolu, ani kódu chyby nezmiňuje.
>>
>> Akorát je striktní, že pod 0 nenabíjet.
>>
>> Ohledně teplot/počasí je to nejasné. někde požaduje k mokru/ledu 
>> opatrnost, jinde vodu či dokonce led striktně zakazuje. Při rozebrání 
>> jsem zjistil, že s tou vodou to nebude tak horký, je vidět značná 
>> snaha o vodotěsnost, jen ji asi nechtějí garantovat. ... myslím, že z 
>> najetých 750 je tak 20 v mírném dešti a 100 v mokru. Rád projíždím 
>> loužema, musím uznat, že blatníky udělali velice dobrý, boty zůstanou 
>> suchý. Jen se nesmí překročit kritická hloubka, cca poloměr ... to se 
>> pak přede mnou udělá vodní stěna až nad hlavu:-)
>>
>> Ty velký košíky na kolečkách nerad používám, většinou si vystačím, s 
>> jedním pytlíkem na ovoce/pečivo. Při tom včerejším výletu jsem koupil 
>> 1 makovou mřížku, 1 mandle ve slevě, 1 sýr, 1 májku, 1 balíček se 3 
>> krajícema chleba:-)


Další informace o konferenci Hw-list