Varianty riesenia IO-pinov - linearny stabilizator

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Úterý Listopad 15 09:07:11 CET 2022

Vracím se k problematice kmitání stabilizátoru LF33CV.  Demontovali jsme
ten radioamatérský maják, a opravdu jsem osciloskopem zjistil, že ten
stabilizátor kmitá okolo 20kHz , což na spektru SDR přijímače generovalo
dvě krásná postranní pásma amplitudové modulace s potlačením cca 40 dB.  Na
výstupu byl keramický kondenzátor 100n a elektrolyt 2.2 uF.  Po odstranění
té keramiky se to trochu zlepšilo, po přidání ještě jednoho elektrolytu
4,7uF cca 2 cm od výstupu stabilizátoru to přestalo úplně.  Možná ten
původní elektrolyt 2.2 uF po těch deseti letech už měl nejlepší léta za
sebou. Teď to provozuji venku na zahradě, abych ověřil, jak to bude v
nižších teplotách.  Dost jsem se s tím trápil, bez osciloskopu a spektra
SDR přijímače by to bylo obtížné, kmitočet kmitání kolísal  od 15 do cca 30
kHz.
Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW