DCF hodiny - signal

Sobota Listopad 5 11:35:15 CET 2022

Dne 05.11.2022 v 7:38 Michal Gregor napsal(a):
> Zdravim,
> posledni dobou se mi nedari chytit DCF signal na zadnych hodinach. Asi
> ruseni z WiFi nebo z jinych zarizeni.
>
> Nedela se najaky zesilovac nebo generator alternativniho signalu DCF?
>
> Dival jsem se po eshopech a vse je DCF. Z WiFi nebo pres GSM nikdo
> hodiny nesynchronizuje.
>
> Michal Gregor

Zrovna včera jsem instaloval DCF přijímač u pána, co si na dílně
postavil věžičku s orlojem

https://sumpersky.denik.cz/zpravy_region/foto-nadsenec-v-sumperku-ma-doma-orloj-je-atrakci-pro-okoli-20220923.html

a signál tam byl dobrý. Má tam sice velké rušení na přívodu do baráku a
sítí se to dostává všude, ale ve stříšce dál od kabelů už to bylo v
pohodě. Teď když si pustím měřící přijímač, síla signálu stejná, jako jindy.

Jinak rušení z wifi to určitě není, DCF přijímač má 77,5 KHz. Spíš je
tam problém s blízkosti spínaných zdrojů. Dřív se aspoň zdroje dělaly na
jednom kmitočtu, který se téměř jistě netrefil do přijímaného a zdroj
pak nevadil. Jenže v rámci "vylepšení" EMC se kmitočet zdrojů rozmítá a
tím sice na jeho kmitočtu klesne vyzařování pod povolenou mez, ale zase
se tím zaruší celé dost široké pásmo. To mohutné rušení, co měl pán na
přívodu do baráku, bych odhadoval jestli tam někdo v okolí nemá měnič od
solárů. Jinak mě nenapadá, co by to mohlo být.

Anděl