Re: [OT] Využití rozpadového tepla k chlazení jaderného reaktoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Listopad 3 15:27:54 CET 2022

To je zvláštní.
Pármegawattová parní turbína se přece celkem běžně používá.
A používala se dost dávno nejen při výrobě elektřiny, ale třeba i v
takových nasazeních, jako je pohon lodí.

Nicméně tady by byl tepla přebytek, takže ani nízká účinnost by nijak
moc nevadila.

S tou Fukušinou jste mě překvapil. O nějaké dodatečné nezávislé turbíně
jsem tam nic nečetl.
Jestli máte více informací, tak si to moc rád přečtu. Děkuji předem.
A jak to s ní dopadlo? Ta byla zaplavená a chcípla?

Jinak kolem Fukušimy mám moc nejasností. Ale mnoho z nich (většina) asi
má základ v japonské mentalitě, kde se bez příkazu vedoucího pracovník
ani nevy..re.

Pasivní chlazení fajn. Ale v těch návrzích, které byly v prvním kole
tendru pro Dukovany/Temelín, bylo věsměs to pasivní chlazení časově
omezené. Např. na max. 24 hodin.
Turbínka by to mohla honit do nekonečna. A ještě dodávat elektriku pro
další potřebné technologie.

PL