Re: [OT] Využití rozpadového tepla k chlazení jaderného reaktoru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 3 15:01:56 CET 2022

Tak před 15 lety jsem se zajímal o možnosti ohledně temosolárních
elektráren. Jeden z výsledků je, že malé parní turbíny jsou na ....
Mám-li řádově jednotky MW tepla, účinnost vyjde pár % a rozumně to bude
fungovat ještě za předpokladu, že jsou poměrně přesně dodrženy
termodynamické podmínky.

Jinak ale teda samotnej nápad záložního oběhu čerpadlem poháněmým malou
turbínou na teplo z reaktoru byl v praxi min. jednou použit: Ve
Fukušimě. Dokonce i se záložním chlazením studeného konce turbíny.

Celkově mi přijde, že za současného stavu techniky se spíš směřuje k
tomu, aby se co nejvíc zkrátila doba, kdy je potřeba nějaké aktivní
chlazení a pak už to fungovalo čistě pasivně, tzn. když už mít reaktor
horkej, tak se tím že je horkej pasivně uchladí povrchem a nemusí tím
horkem pohánět miniturbínu.

PH