Re: [OT] Využití rozpadového tepla k chlazení jaderného reaktoru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 3 15:57:50 CET 2022

K tý Fukušimě je klíčové slovo do Gůglu "komora potlačení".

Pamatuji si, že jsem si poklábosil s pánem z firmy, kde vyrábějí takové
malé turbíny a závěr byl, že když má z roury A jít pára do roury B,
přičemž v A je vyšší teplota a tlak než má bejt v B, tak se tam dá místo
ohromného redukčního ventilu dát turbína a získá se tím i nějakej el.
výkon. Ale jakmile je primárně potřeba ten el. výkon, je to na ...

Ještě tam teda bylo, že kdyby vstupní teplota byla dost vysoká, třeba
kolem 500 °C jako v uhelné elektrárně, tak i menší výkon je celkem OK
(to budou asi i ty lodě). Ale na 300° a něco to chce spíš ty stovky MW a
víc, nejlíp GW jako v Temelíně. No a já tehdy nenašel vhodnou akumulační
sůl na těch cca 500. Věděl jsem o něčem na cca 350 a pak NaCl na 801,
což by bylo super, až na to, že je to na existující turbíny moc. A pak
je jedna sůl na 450, to by bylo OK, až na to, že je to NH4NO3, což se mi
nelíbilo a za pár let mi to potvrdili ze Španělska, kde jim přesně
taková elektrárna bouchla:-) A to jsem ještě netušil, že v Libanonu
předvedou, jak s tím udělat mini-Hirošimu a to i s další ČS stavbou, co
přežije v epicentru:-)

PH