OT Rekonstrukce koupelny

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Úterý Květen 31 17:05:35 CEST 2022

No, ono pokud se chcete zbavit svislých prasklin mezi panely tak je to
nejlepší cesta.
Dříve se prostě nalepily tapety na ten růžovej "štuk" a bylo.
Když jsem kdysi takový byt štukoval tak perlinka nebyla nebo jsem o ní
nevěděl.
Byl sice už nějaký Keraštuk ale my s kamarádem šli klasickou cestou.
Po pár letech se objevily ty svislé praskliny mezi panely. Dům se přeci
jen díky teplotám hýbe.
Jsem vyučený malíř, lakýrník, s tátou jsme postavili dům a na Masaryčce
jsem pár let dělal
se všemi řemesly bo nás tam bylo od každého tak dva, tři.
Jak jsem pořešil ty praskliny.
Oškrábat malbu tak 10 cm okolo, tedy 5 cm na každou stranu.
Musíte prasklinu protáhnout, vykutat do hloubky a i trochu do šířky.
Vyplnit plastickým tmelem, koupíte v kyblíčku. Protože se vždy trochu
zatáhne tak asi tak natřikrát.
Zatím jen tu prasklinu.
Zbrousíte. Koupíte si skelnou tenkou pásku v Bauhausu a lepidlo Herkules.
Důkladně z obou stran namazat Herkulesem ale i tu zeď a pokud jste při
tom škrábání šli ještě
o trochu více do štuku tak jedině dobře. Jednou budete tu malbu po více
vrstvách seškrabovat
a není třeba tuto práci co popisuji poškodit.
Po důkladném přilepení této tenké skelné pásky a po důkladném zaschnutí
už jen dotmelíte plastickou
sádrou, tmelem z kyblíčku, zabrousíte a můžete malovat.
V životě už tu prasklinu mezi panely neuvidíte.
Tečka. Hezký den,
Jindra Polívka