RE: RE: Monitoring internetové linky

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pondělí Květen 23 11:06:33 CEST 2022

	Iluze - co to je? Mel jsem "profi" kabel, ISO je ISO. Někdo zapomnel (a nebo se na to obsluha v ramci uspory nakladu v kolonce zmetky vybodla) zkontrolovat zda spulka kabelu ze kterého ty patch kabely vyrabi odpovida pozadavkum. Takze do konektoru byly vzorne nastrkane vodice tak jak mely byt dle barev na kabelu. Jenze ten kabel byl zmetek kde pri vyrobe kabelu někdo prohodil civky s vychozimi lanky do masiny co smotava pary a vyrabi z nich kabel. Doslo k prohozeni bilomodreho a bilozeleneho. Ve vyslednem kabelu byly pary oranzovy/bilooranzovy, zeleny/bilomodry, modry/bilozeleny, hnedy/bilohnedy... Kabel nikdo nepodezrival, roky to s PC fungovalo, když se dala WiFi tak to neslo. Kolega sebevedomne dorazil s jinou, nacechraval si pericka ale v zapeti se prestal predvadet a radeji zmizel...

	Radek (benedikt2hw.cz)

Nechci vam kazit iluze, ale nedavno jsem mel jak ja, tak muj provider problem s “prumyslovymi” kabely. Jedna zasuvka mi padala do 100 Mbit. Promeril jsem co jsem mohl a porad dobre. Pak jsem podezrival zarizeni …
Nakonec se ukazalo, ze posledni davka kabelu stoji slusne receno za psi stek. No ono kdyz jsem to ustrihl tak se neni cemu divit. Takove chlupy misto vodicu jsem uz dlouho nevidel. Shodou okolnosti mi to potvrdil provider kdyz jsme resili moji blbnouci linku.
Takze ted jsem presel na jineho vyrobce, ktery zatim OK, ale pokud neco zlobi, nakrimpuju si ze stareho poctiveho kabelu svuj a pak az merim.