RE: RE: Monitoring internetové linky

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Pondělí Květen 23 10:01:39 CEST 2022

Nechci vam kazit iluze, ale nedavno jsem mel jak ja, tak muj provider problem s “prumyslovymi” kabely. Jedna zasuvka mi padala do 100 Mbit. Promeril jsem co jsem mohl a porad dobre. Pak jsem podezrival zarizeni …

Nakonec se ukazalo, ze posledni davka kabelu stoji slusne receno za psi stek. No ono kdyz jsem to ustrihl tak se neni cemu divit. Takove chlupy misto vodicu jsem uz dlouho nevidel. Shodou okolnosti mi to potvrdil provider kdyz jsme resili moji blbnouci linku.

Takze ted jsem presel na jineho vyrobce, ktery zatim OK, ale pokud neco zlobi, nakrimpuju si ze stareho poctiveho kabelu svuj a pak az merim.

J.V.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Michal Grunt
Sent: Sunday, May 22, 2022 12:54 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: RE: Monitoring internetové linky

Neříkám, že to tím může být, ale dal bych do pořádku kabeláž a nasadil takové prvky, které alespoň ukáží kolize, chyby jak dlouho drží slinkovani atd.. Už jsem viděl dost problémů, které způsobovat kabel. Většinou ji tvořil sam majitel nebo běžný elektrikář, který se v tom moc nevyzna, aby usetril. Nejhorší jsou instalace bez zakončení (racku resp panel v racku a ucastnicke zasuvky). Nacvaknuty konektor přímo do switche nebo počítače skoro s jistotou za cas začne zlobit a čím je kabel starsi a mene ohebný (tvrdne) tím je ta šanci vyšší. Někdy stačí malý pohyb a už to v konektoru nedrží (není to videt), ale ukáže to ten chytřejší switch. Kolikrát jsou i použity konektory určené na licny a jsou nacvaknute na draty... Kabeláž je základ a stejně se jeji prověření nevyhnete je to jenom otázka času.