Re: RE: Monitoring internetové linky

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Neděle Květen 22 12:54:12 CEST 2022

Neříkám, že to tím může být, ale dal bych do pořádku kabeláž a nasadil
takové prvky, které alespoň ukáží kolize, chyby jak dlouho drží slinkovani
atd.. Už jsem viděl dost problémů, které způsobovat kabel. Většinou ji
tvořil sam majitel nebo běžný elektrikář, který se v tom moc nevyzna, aby
usetril. Nejhorší jsou instalace bez zakončení (racku resp panel v racku a
ucastnicke zasuvky). Nacvaknuty konektor přímo do switche nebo počítače
skoro s jistotou za cas začne zlobit a čím je kabel starsi a mene ohebný
(tvrdne) tím je ta šanci vyšší. Někdy stačí malý pohyb a už to v konektoru
nedrží (není to videt), ale ukáže to ten chytřejší switch. Kolikrát jsou i
použity konektory určené na licny a jsou nacvaknute na draty... Kabeláž je
základ a stejně se jeji prověření nevyhnete je to jenom otázka času.