Re: RE: Monitoring internetové linky

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Neděle Květen 22 12:07:54 CEST 2022

Zdravim,

kdysi jsem resil neco podobneho - nahodne vypadky.
resil jsem to presne podobnym scriptem (ale z RPI).
jenom s malym rozdilem: pingal jsem seznam cca 5 serveru primo pres IP i pres DNS (pomoci jmena).
pres IP to cely 'mesic'* jelo perfektne (bez velkych prodlev).

pres default DNS to melo z casu na cas vypadky.
tak jsem u sveho routeru (pridany za router providra) zmenil default DNS za ten gugli (same 8).
nacez dalsi sledovany 'mesic' zadny vypadek.

tak jsem upozornil providera, ze ma asi nejaky problem s DNS resolvingem ... co mi pak (po delsi dobe) potvrdil, ze mu nekdo ten router hacknul.

:)

* 'mesic' - mozna ne mesic, ale docela dlouhou dobu, urcite vice, nez tyden, spis minimalne dva.

  Sam