OT: Dtest, zajimavy clanek - zivotni cyklus automobilu

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Květen 11 11:58:46 CEST 2022


>PS: Z toho začátku reakce, článek není o nákladech, ale o produkci CO2 v
>rámci celého µivotního cyklu auta.

Aha dakujem.

Dava to zmysel, ale jeden konkretny aspekt zase skresluje celkovy dopad na
zivotne prostredie. 

V prvom priblizeni penazne naklady urcuju zhruba mnozstvo energie
vynalozenej na danu vec (aj jej prevadzkovanie atd) a to zase zhruba
urcuje dopad na zivotne prostredie. Ak nejaka analyza dospeje k zasadne
inemu vysledku (t.j. ze dve veci so zhruba podobnou cenou maju diametralne
odlisny dopad na zivotne prostredie), tak ju treba velmi dobre preskumat,
ze v com ten rozdiel - obvykle sa na nieco dolezite typu "FV panely su
ekologicke lebo to svinstvo pri ich vyrobe nezostane u nas ale v Cine"
zabudlo.

Kazda statistika/analyza sa da prisposobit tak, aby vysli vysledky podla
objednavky; ale ak su tam nejake konkretne data, tak uz aj to je oproti
standardnym t.j. nicim neopodstatnenym zelenym kecom pokrok.

To samozrejme plati aj na toto:

>Pokud
>tedy počítají alespoň jednu výměnu na 120 tisíc, tak tou hranicí 240 tisíc
>by se dal±í baterka nemusela počítat.

Ta zivotnost baterky je aj tak vycucana z prsta, ale chapem, ze z nejakej
hodnoty sa treba odrazit.

wek



Další informace o konferenci Hw-list