OT: Dtest, zajimavy clanek - zivotni cyklus automobilu

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Květen 11 13:19:13 CEST 2022

Tu hodnotu životnosti jsem cucal z prstu já, možná mě někdo opraví a
upřesní, jak to přesně je.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Wednesday, May 11, 2022 11:59 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: OT: Dtest, zajimavy clanek - zivotni cyklus automobilu

>PS: Z toho začátku reakce, článek není o nákladech, ale o produkci CO2
>v rámci celého ľivotního cyklu auta.

Aha dakujem.

Dava to zmysel, ale jeden konkretny aspekt zase skresluje celkovy dopad na
zivotne prostredie.

V prvom priblizeni penazne naklady urcuju zhruba mnozstvo energie
vynalozenej na danu vec (aj jej prevadzkovanie atd) a to zase zhruba urcuje
dopad na zivotne prostredie. Ak nejaka analyza dospeje k zasadne inemu
vysledku (t.j. ze dve veci so zhruba podobnou cenou maju diametralne odlisny
dopad na zivotne prostredie), tak ju treba velmi dobre preskumat, ze v com
ten rozdiel - obvykle sa na nieco dolezite typu "FV panely su ekologicke
lebo to svinstvo pri ich vyrobe nezostane u nas ale v Cine"
zabudlo.

Kazda statistika/analyza sa da prisposobit tak, aby vysli vysledky podla
objednavky; ale ak su tam nejake konkretne data, tak uz aj to je oproti
standardnym t.j. nicim neopodstatnenym zelenym kecom pokrok.

To samozrejme plati aj na toto:

>Pokud
>tedy počítají alespoň jednu výměnu na 120 tisíc, tak tou hranicí 240
>tisíc by se daląí baterka nemusela počítat.

Ta zivotnost baterky je aj tak vycucana z prsta, ale chapem, ze z nejakej
hodnoty sa treba odrazit.

wek