OT: Dtest, zajimavy clanek - zivotni cyklus automobilu

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Květen 11 11:37:29 CEST 2022


Protože baterka není nesmrtelná a musí se počítat náklady na novou. Pokud
tedy počítají alespoň jednu výměnu na 120 tisíc, tak tou hranicí 240 tisíc
by se další baterka nemusela počítat. Ovšem při větším počtu výměn se ta
stopa musí významně zvýšit, nemyslím si, že výroba baterky je v případě
elektrovozu nějaká marginální hodnota a tím v tomto případě nemyslím cenu,
ale produkci CO2.
Mně by to tak i sedělo, životnost baterky cca 8 let a 120 tisíc. Nebo je to
výrazně jinak? Pokud by to tak bylo a vůči tomu postavit normální auto,
který vydrželo 20 let a najelo 350-400 tisíc, tak to bude vycházet úplně
jinak. 

PS: Z toho začátku reakce, článek není o nákladech, ale o produkci CO2 v
rámci celého životního cyklu auta.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Wednesday, May 11, 2022 11:27 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: OT: Dtest, zajimavy clanek - zivotni cyklus automobilu

Nemam chut to citat, ale

>je tam priklad srovnani provozu elektroauta podle mistnich zdroju 
>energie,

Je to ocistene o spotrebnu dan, t.j. najvacsie "spolocenske" skreslenie?
(predpokladam, ze nakupna cena je ratana bez ekoteroristickych dotacii)



>Osobně si myslím,
>ľe by se mělo počítat na 16 let ľivotnosti minimálně 300 tisíc a 
>předpokládám, ľe to pak pro elektroauta bude vypadat jeątě hůř.


Preco?

wek

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list