FVE - stavba LIFEPO baterie.

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Květen 8 20:29:26 CEST 2022

Přiznám, že jsem to přečetl dost zběžně, nestihl jsem. Ale co myslíte
tím "ukládat průběhy"? Balancovat na shodné napětí při nabití asi není
optimální. Shodné napětí při vybití taky ne. Pokud to tedy nebude
schopné balancovat aktivně, tedy tak, že za provozu lepší články
pomáhají horším, což asi nebude snadné, je asi nejlepší balancovat při
50% nabití. Pak většina článků se nadostane na maximum ani na mnimum,
což asi bude nejlepší.

Co mě na Vašem přízpěvku zaujalo, bylo "při nenulovém proudu". Při
zatížení odběrem klesne napětí na článku s největším vnitřním odporem
nejvíc a bude se mu pomáhat. Při nabíjení naopak stoupne nejvíc a bude
se míň nabíjet. Ale je to správně?

Martin Záruba