Re: amáro --> Re: filamentové LEDky

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Květen 2 16:51:15 CEST 2022

   "Amáro" kupoval táta, teď ho mám předplacené já a ano, už jde do jisté
míry o setrvačnost - nějak ubývá článků, co by mne dokázaly zaujmout (byť
kolega Fučík dělá, co může :) To ale zdaleka nemusí být vina redakce -
prostě člověk se nějak informačně nasytí a pak už si vyzobává jen ty obory,
které mu něco říkají. Jako kluk jsem nadšeně četl i předpověď šíření ve
vrstvách, i když jsem z toho chápal hlavně to, že někdy spojení je a někdy
ne :)

Co mi vadí zoufale moc, je absence digitálního vydání. Jistě, po roce si
můžu koupit DVD, ale vlastně nechápu proč (pokud přijmeme koncept
vydavatelů, že se platí za informaci a ne za nosič, pak jsem si koupí
papírového časopisu zaplatil přístup k datům, tedy nechápu, proč mi je
vydavatel nechce zpřístupnit, když je prokazatelně má), když bych dal
přednost stažení souboru, což je výrazně jednodušší i levnější na
distribuci. Další věc je, že se mi (alespoň v těch originálních, ne
skenovaných) časopisech líp čte, mám archiv kdykoli u sebe - a hlavně se tam
o něco lépe hledá. Klidně bych si dovedl představit zánik papírové verze -
se zachováním té digitální, a rád si ji předplatím úplně stejně.

Že to nejde? To je omyl, třeba (nejen) takový Elektor ukazuje, že je to
životaschopný model - jen je potřeba pro to něco udělat, především tedy ze
strany majitele a redakce.

Pavel Kutina

P.S.:  A k tomu ještě mi teď znepřístupnili ruské servery, takže nemám odkud
ty pirátské skeny tahat, takže fakt nezbyde, než počkat ro ka a čtvrt na
vydání na DVD...