OT: Cestování vlakem v polsku

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pátek Březen 25 17:18:14 CET 2022

Zdravím,

dovolím si páteční OT:

nezná někdo reálie cestování vlakem v polsku?

Plánuji s děckama vyrazit v létě na Mazury jachtit a tentokráte jsem sám
nad 18 + 7 dorostenců a tudíž s autem je problém, že takové nemáme. Tak
jsem si říkal, že by to možná šlo vlakem. Ale ztrácím se v dopravních
společnostech v polsku a vůbec v reáliích tamního železničního cestování.

Budu konkrétní, český idos.cz mi našel celkem ideální spoj se startem v
Gliwicích a  jedním přestupem v Poznani, cíl Gizycko. Vlak TLK, následně
IC.  Když se podobný vlak pokouším najít na polských portálech dopravců
(co jsem tak odhadem našel sám) intercity.pl, rozklad-pkp.pl,
https://www.europodroze.pl/

Tak dostávám hodně rozporuplné výsledky, to že nemůžu najít ten spoj co
idos, bych ještě chápal, ale ty portály si navzájem dost protiřečí. A o
tom, že by tam reálně šli koupit lístky,  tak to teda taky ne.  Je fakt
že se dívám na spoje v červenci. Teda ty portály si protiřečí i spojů v
dubnu :-).

I zobrazované ceny jízdenek jsou někdy jak tahané z paty ( ta samá trasa
jedním vlakem 52zl a druhým 160zl a podobně). Neposkytl by někdo rady
jak zajistit jízdenky, kdy je na to vhodná doba (jak dlouho dopředu se
dají koupit), lze koupit nějaké obousměrné se slevou, nebo existují
nějaké síťové pro nás použitelné a podobně.

Zkoušel jsem to přes ČD, ty by byly ochotné mi prodat jízdenky na ten
spoj z idosu, ale cena je astronomická.

Díky za tipy.

Petr