Re: oscilátor

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 24 20:04:46 CET 2022

[preposielam]

Ahoj,

ja by som len taku poznamku o tych krystaloch, co tu nedavno v konfere
zaznelo. Krystal ma seriovu a paralelnu rezonanciu a ked sa zatazi, posuva
sa jeho rezonancna frekvencia. To vsetko bolo kedysi v app. notoch od
motoroly alebo microchipu. A tusim to zaznelo aj tu v konfere.

Ja si myslim, ze ku tomu, co tu napisali predomnou treba este dodat, ze za
hradlo s krystalom sa pridavaju este nejake hradla na
vytvarovanie hran oscilatora a hlavne kvoli impedancnemu oddeleniu obvodu s
krystalom od ostatnych obvodov.
A.

Ahoj,

Zase se mi podařilo udělat botu, které nerozumím.
Mějme jednoduché schéma:http://jindra.sweb.cz/xtal_sch.png

Tedy oscilátor s krystalem 32768 Hz. Vpravo výstup pokračuje do vstupu
procesoru, který aktuálně nic nedělá.
Já bych očekával, že na výstupu bude signál s frekvencí 32768 Hz.
Bohužel osciloskop ukazuje:http://jindra.sweb.cz/xtal.png
Tedy něco jako 230 Hz.

A já moc nevím proč :(

Tuší někdo, co mám špatně?