Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

M. milger na pobox.sk
Čtvrtek Březen 24 08:25:49 CET 2022


Ta druha veta, to uz je lietadlo na zemi a iba s minimalnym pohybom, nie?


M.

On 3/24/2022 7:34 AM, balu wrote:
>
> nie uplne, ale blizime sa :-) Staci antena, dobry spektrak a radio. 
> Okno ani internet netreba.
>
>
> On 24/03/2022 07:32, Zuffa Jan wrote:
>>
>> No dobre tak inac. Pilot povie prvu vetu.
>>
>> Tu si ulozis do pamati a zobrazis na spektraku
>>
>> Pilot povie druhu vetu. Tu rovnako ulozis a zobrazis.
>>
>> Pozeras sa pritom bud na flight radar alebo von z okna aby si videl,
>>
>> kde sa lietadlo nachadza. Potom vypocitac uhlovu rychlost z polohy 
>> lietadla a dopplerovho shiftu. Toto ale vyzaduje viac nez len spektrak
>>
>> Okno v kancelarii (co mas) alebo internet.
>>
>> J
>>
>> j.
>>
>> *From:*Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *balu
>> *Sent:* Thursday, March 24, 2022 7:28 AM
>> *To:* hw-list na list.hw.cz
>> *Subject:* Re: Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra
>>
>> to bol prave preklep, 121.75. Ale frekvencia ktoru nastavuju nie je 
>> podstatna.
>>
>> On 24/03/2022 07:26, Dodo Racek wrote:
>>
>>     Merias, alebo pocuvas, ako si nastavuju
>>
>>     121.77 vs 121.75
>>
>>     Dodo
>>
>>     Dňa št 24. 3. 2022, 7:08 balu <balu na k-net.fr> napísal(a):
>>
>>         ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na
>>         detail, ktory sa da len tazko dosiahnut.
>>
>>         Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota.
>>         Prebieha to nejak takto:
>>
>>         Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet
>>
>>         Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach
>>         runway 0-4
>>
>>         ...
>>
>>         ...
>>
>>         ...
>>
>>         ...
>>
>>         Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron 1-2-1-decimal-7-5.
>>         Ourevoir
>>
>>         Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet
>>
>>         a ma ho tam. Co sa tu deje?
>>
>>         On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček wrote:
>>
>>             No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou,
>>             pak by v tom okamžiku byla k dispozici ta původní
>>             frekvence, jen je potřeba aby v tý době zrovna vysílal.
>>
>>             PH
>>
>>             Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch napsal(a):
>>
>>                 Ides na to sice technicky skoro spravne, ale prilis
>>                 zlozito.
>>
>>                 Rozdiel frekvencie veze a lietadla nie je uzitocny.
>>                 Kazdy ma svoje radio so svojou frekvenciou. Tieto nie
>>                 su spolu nijak viazane.
>>
>>                 Jednym spektrakom dokazem zmerat aj zakladnu
>>                 frekvenciu radia v lietadle, aj dopplerovsky posunutu
>>                 frekvenciu toho isteho radia v tom istom lietadle.
>>
>>                 Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako? :-)
>>
>>                 On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček wrote:
>>
>>                     No pro nerelativistické rychlosti platí, že
>>                     relativní změna frekvence odpovídá v/c. Takže z
>>                     rozdílu frekvence věže a letadla lze určit
>>                     rychlost letadla.
>>
>>                     Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1
>>                     ppm, bude přesnost určení rychlosti 1,1 ppm z c,
>>                     tedy asi +/- 1 mach:-)
>>                     Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani
>>                     závratnou přesnost (25 ppm krystal, rozdíl teplot
>>                     třeba 20 °C), ...
>>
>>                     Tak jinak:
>>                     Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží
>>                     okolo a za tu dobu se f změní o 00nic ppm, lze
>>                     předpokládat, že min a max frekvence odpovídá
>>                     letu od a k anténě a z toho určit 2násobek rychlosti.
>>
>>                     Jinak teda fakt nevim:-)
>>
>>                     PH
>>
>>                     Dne 23.03.2022 v 20:06 balu napsal(a):
>>
>>                         Velmi dobra analyza problemu od vsetkych
>>                         prispievatelov. Paci sa mi ked sa podari
>>                         rozprudit technicku debatu :-) Dolezite
>>                         detaily sa podarilo identifikovat, otazka
>>                         teraz je ako sa ich podarilo
>>                         vyriesit/obist/vyuzit
>>
>>                         - CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa
>>                         vo vypocte moze zanedbat
>>
>>                         - spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky
>>                         potrebnej velkosti pred a za nie su
>>
>>                         -  stredna ciara v spektrograme je veza,
>>                         ostatne pookoli su rozne, alebo aj to iste
>>                         lietadlo, v roznych fazach letu
>>
>>                         - na meranie pouzivam frekvenciu veze,
>>                         hlasova prevadzka, nic ine
>>
>>                         - na meranie staci antena, dobry spektrak a radio
>>
>>                         - na meranie stacia dve vety od pilota
>>
>>                         nuz?
>>
>>                         On 23/03/2022 14:09, Tomáš Hamouz wrote:
>>
>>                             Ještě by se měl uplatnit i úhel mezi osou
>>                             letu a směrem k přijímači. Furt mi to
>>                             přijde jako příliš málo dat, ale Balů
>>                             zřejmě ví něco navíc :-/
>>
>>                             Tomáš
>>
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220324/557813c9/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list