Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

balu balu na k-net.fr
Čtvrtek Březen 24 08:27:34 CET 2022


bingo!


On 24/03/2022 08:25, M. wrote:
>
> Ta druha veta, to uz je lietadlo na zemi a iba s minimalnym pohybom, nie?
>
>
> M.
> On 3/24/2022 7:34 AM, balu wrote:
>>
>> nie uplne, ale blizime sa :-) Staci antena, dobry spektrak a radio. 
>> Okno ani internet netreba.
>>
>>
>> On 24/03/2022 07:32, Zuffa Jan wrote:
>>>
>>> No dobre tak inac. Pilot povie prvu vetu.
>>>
>>> Tu si ulozis do pamati a zobrazis na spektraku
>>>
>>> Pilot povie druhu vetu. Tu rovnako ulozis a zobrazis.
>>>
>>> Pozeras sa pritom bud na flight radar alebo von z okna aby si videl,
>>>
>>> kde sa lietadlo nachadza. Potom vypocitac uhlovu rychlost z polohy 
>>> lietadla a dopplerovho shiftu. Toto ale vyzaduje viac nez len spektrak
>>>
>>> Okno v kancelarii (co mas) alebo internet.
>>>
>>> J
>>>
>>> j.
>>>
>>> *From:*Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *balu
>>> *Sent:* Thursday, March 24, 2022 7:28 AM
>>> *To:* hw-list na list.hw.cz
>>> *Subject:* Re: Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra
>>>
>>> to bol prave preklep, 121.75. Ale frekvencia ktoru nastavuju nie je 
>>> podstatna.
>>>
>>> On 24/03/2022 07:26, Dodo Racek wrote:
>>>
>>>     Merias, alebo pocuvas, ako si nastavuju
>>>
>>>     121.77 vs 121.75
>>>
>>>     Dodo
>>>
>>>     Dňa št 24. 3. 2022, 7:08 balu <balu na k-net.fr> napísal(a):
>>>
>>>         ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na
>>>         detail, ktory sa da len tazko dosiahnut.
>>>
>>>         Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota.
>>>         Prebieha to nejak takto:
>>>
>>>         Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet
>>>
>>>         Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach
>>>         runway 0-4
>>>
>>>         ...
>>>
>>>         ...
>>>
>>>         ...
>>>
>>>         ...
>>>
>>>         Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron
>>>         1-2-1-decimal-7-5. Ourevoir
>>>
>>>         Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet
>>>
>>>         a ma ho tam. Co sa tu deje?
>>>
>>>         On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček wrote:
>>>
>>>             No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou,
>>>             pak by v tom okamžiku byla k dispozici ta původní
>>>             frekvence, jen je potřeba aby v tý době zrovna vysílal.
>>>
>>>             PH
>>>
>>>             Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch napsal(a):
>>>
>>>                 Ides na to sice technicky skoro spravne, ale prilis
>>>                 zlozito.
>>>
>>>                 Rozdiel frekvencie veze a lietadla nie je uzitocny.
>>>                 Kazdy ma svoje radio so svojou frekvenciou. Tieto
>>>                 nie su spolu nijak viazane.
>>>
>>>                 Jednym spektrakom dokazem zmerat aj zakladnu
>>>                 frekvenciu radia v lietadle, aj dopplerovsky
>>>                 posunutu frekvenciu toho isteho radia v tom istom
>>>                 lietadle.
>>>
>>>                 Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako? :-)
>>>
>>>                 On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček wrote:
>>>
>>>                     No pro nerelativistické rychlosti platí, že
>>>                     relativní změna frekvence odpovídá v/c. Takže z
>>>                     rozdílu frekvence věže a letadla lze určit
>>>                     rychlost letadla.
>>>
>>>                     Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je
>>>                     1,1 ppm, bude přesnost určení rychlosti 1,1 ppm
>>>                     z c, tedy asi +/- 1 mach:-)
>>>                     Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani
>>>                     závratnou přesnost (25 ppm krystal, rozdíl
>>>                     teplot třeba 20 °C), ...
>>>
>>>                     Tak jinak:
>>>                     Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží
>>>                     okolo a za tu dobu se f změní o 00nic ppm, lze
>>>                     předpokládat, že min a max frekvence odpovídá
>>>                     letu od a k anténě a z toho určit 2násobek
>>>                     rychlosti.
>>>
>>>                     Jinak teda fakt nevim:-)
>>>
>>>                     PH
>>>
>>>                     Dne 23.03.2022 v 20:06 balu napsal(a):
>>>
>>>                         Velmi dobra analyza problemu od vsetkych
>>>                         prispievatelov. Paci sa mi ked sa podari
>>>                         rozprudit technicku debatu :-) Dolezite
>>>                         detaily sa podarilo identifikovat, otazka
>>>                         teraz je ako sa ich podarilo
>>>                         vyriesit/obist/vyuzit
>>>
>>>                         - CERN je velmi blizko letiska, takze uhol
>>>                         sa vo vypocte moze zanedbat
>>>
>>>                         - spektrak je sice dost citlivy, ale
>>>                         prekazky potrebnej velkosti pred a za nie su
>>>
>>>                         -  stredna ciara v spektrograme je veza,
>>>                         ostatne pookoli su rozne, alebo aj to iste
>>>                         lietadlo, v roznych fazach letu
>>>
>>>                         - na meranie pouzivam frekvenciu veze,
>>>                         hlasova prevadzka, nic ine
>>>
>>>                         - na meranie staci antena, dobry spektrak a
>>>                         radio
>>>
>>>                         - na meranie stacia dve vety od pilota
>>>
>>>                         nuz?
>>>
>>>                         On 23/03/2022 14:09, Tomáš Hamouz wrote:
>>>
>>>                             Ještě by se měl uplatnit i úhel mezi
>>>                             osou letu a směrem k přijímači. Furt mi
>>>                             to přijde jako příliš málo dat, ale Balů
>>>                             zřejmě ví něco navíc :-/
>>>
>>>                             Tomáš
>>>
>>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220324/2974926d/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list